×
By
AFP
Published
Apr 15, 2008
Share
Download
Download the article
Print
Click here to print
Text size
aA+ aA-

Italy's Gucci wins copyright case in China

By
AFP
Published
Apr 15, 2008

SHANGHAI, April 15, 2008 (AFP) - Italian fashion group Gucci has won a suit against a Chinese shoe maker that counterfeited the exclusive "GG" logo in its footwear, state media said Tuesday.


Chinese officials prepare to torch seized fake goods in Urumqi - AFP

Senda Group, based in Jiangsu province in eastern China, was ordered to pay Gucci 180,000 yuan (25,700 dollars) in damages, the Oriental Morning Post reported, citing a ruling by the Shanghai Pudong New Area People's court.

The other defendant, Shanghai No.1 Yaohan Department Store, was told to immediately take the shoes off its shelves, according to the ruling handed down on Monday.

Gucci had asked for damages of 610,000 yuan but the court said although the sandals made by Senda were "misleading," the department store was not required to pay any damages because it was "unaware of the infringement."

Gucci representatives told the court that the company found in August 2006 the store was selling the counterfeits at 187 yuan a pair, or only around five percent of the price of authentic Gucci sandals, according to the report.

Senda had counterfeited Gucci's interlocking "GG" logo in the padding cloth of the ladies sandals, it said.

Officials with the court were not immediately available to comment when contacted by AFP on Tuesday.

Flawed protection of intellectual property rights in China is a constant concern among foreign companies, especially producers of luxury items whose main asset is the exclusivity of their brand.

Copyright © 2022 AFP. All rights reserved. All information displayed in this section (dispatches, photographs, logos) are protected by intellectual property rights owned by Agence France-Presse. As a consequence you may not copy, reproduce, modify, transmit, publish, display or in any way commercially exploit any of the contents of this section without the prior written consent of Agence France-Presses.